Påmindelser, fornyelser og gebyrer

Sådan håndterer du dine lån. Du får påmindelser om at aflevere, du kan forny dine lån og du kan betale gebyrer på hjemmesiden.

Påmindelser

Du får automatisk en påmindelse på mail og/eller sms tre dage før, du skal aflevere. Det kræver dog, at du har registeret dit mobilnummer og/eller din e-mailadresse i din brugerprofil.

Du kan altid rette oplysningerne i din brugerprofil ved at logge ind her på hjemmesiden og gå ind under ’Min konto’ og ’Brugerprofil'.

- Se også: Få påmindelser om biblioteksbussen
- Se også: Få påmindelser om arrangementer

Fornyelser

Har du brug for at beholde dine materialer lidt længere end de normale 31 dage, kan du forny dine lån her på hjemmesiden:

  1. Klik på knappen 'Log ind'
  2. Log ind med dit cpr-nummer/lånerkortnummer og din pinkode
  3. Klik på menupunktet ’Lån’
  4. Vælg det materiale, du vil have fornyet og tryk på ’Forny valgte’ – eller klik på ’Forny alle’.


Du kan også forny dine lån via appen Biblioteket:

  1. Log ind i appen med dit cpr.-nummer/lånerkortnummer og din pinkode (hvis du ikke allerede er logget ind)
  2. Gå ind på "Min side"
  3. Vælg "Lån"
  4. Tryk på "Forny flere"
  5. Vælg de materialer, du vil forny og tryk på knappen "Forny".

Materialer kan ikke fornyes, hvis der er mere end ti dage, til de skal afleveres, eller hvis de er reserverede. Du kan kun forny dine lån to gange.

Gebyrer

Hvis du afleverer for sent, skal du betale gebyr. Hvis du samlet skylder mere end 200 kr. i gebyrer, bliver du udelukket fra at låne materialer på biblioteket.

Se alle gebyrsatserne under "Reglement og guidelines"

Skylder du biblioteket penge, kan du betale via din  konto her på hjemmesiden, via appen Biblioteket eller med MobilePay fra udvalgte udlånsautomater på biblioteket.

Sådan betaler du på hjemmesiden:

  1. Klik på ’Log in’ og log på med dit cpr-nummer/lånerkortnummer og din pinkode
  2. Klik på ’Min konto’ og derefter på ’Ubetalte gebyrer’
  3. Følg vejledningen på skærmen

Sådan betaler du i appen:

  1. Log ind i appen med dit cpr-nummer/lånerkortnummer og din pinkode (hvis du ikke allerede er logget ind)
  2. Gå ind på "Min side"
  3. Vælg "Mellemværender"
  4. Vælg "Betal med MobilePay"
  5. Gennemfør betalingen i MobilePay app'en.

Regninger og inkasso

Hvis din regning er overgået til inkasso fremgår den ikke af ’Ubetalte gebyrer’, idet betaling skal foregå til Vejle Kommune.

Har du spørgsmål til dine regninger, kan du ringe til biblioteket på telefon: 23 88 43 71 på hverdage fra kl. 8 til 12.