- Bog
Kom ind i sproget : flersprogede elever i fagundervisning
(2021)
Denne antologi klæder grundskolens lærere samt lærerstuderende fagligt og pædagogisk på til at kunne tilrettelægge sprogudviklende undervisning af flersprogede elever
Se alle eksemplarer
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1489699
Beskrivelse
Indhold: Sprog og fag ; Andetsprogstilegnelse i skolens fag ; Funktionel respons på elevsprog / Stine Kragholm Knudsen og Lone Wulff. Winnie Østergaard: Registerkontinuum - et værktøj til planlægning og refleksion. Semantiske bølger - analytisk redskab og didaktisk princip / Anna-Vera Meidell Sigsgaard og Susanne Karen Jacobsen. Anna-Vera Meidell Sigsgaard: Samtale og interaktion i undervisningen. Lytteforståelse i fagundervisningen / Charlotte Øhrstrøm og Mette Ginman. Katja Vilien: Ind i teksten med flersprogede elever. Lone Wulff: Ordforråd og fagundervisning. Mette Vedsgaard Christensen: Læremidler der støtter udviklingen af andetsprog. Sprogligt udviklende didaktik for nyankomne / Mette Ginman og Maria Neumann Larsen. Skole-hjem-samarbejde som ressource / Birgit Orluf og Susanne Hvilshøj. Fra baller til sædemuskler - sprogbaseret fagundervisning / Ulla Kofoed, Ruth Mulvad og Inge Regnarson. Kristine Kabel: Fagspecifik literacy - når elever skaber betydning.
ISBN
9788750053750
Udgave
2. udgave, 1. oplag (2021)
Omfang
339 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Læsepædagogen, Årg. 69, nr. 3 (2021)
Lektørudtalelse
Det er en både interessant og velskrevet bog, som giver grundskolens lærere relevant teoretisk viden samt pædagogiske værktøjer til at kunne indtænke dansk som andetsprog i deres undervisning. Samtidig er bogen også yderst velegnet som grundbog på læreruddannelsens modul "Undervisning af tosprogede elever", hvortil studieopgaverne og spillet giver mange muligheder
Læs hele anmeldelsen