- Bog
Almendidaktik : udfordringer og åbninger
(2021)
Der sættes fokus på en række problemstillinger om uddannelse, undervisning og læring, herunder det grundlæggende almendidaktiske spørgsmål om, hvad der er pædagogikkens og uddannelsens formål. Henvender sig til studerende, undervisere og forskere på videregående uddannelser inden for det pædagogiske område
Se alle eksemplarer
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.1
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Hvorfor almendidaktik? / Monica Carlsson og Mikkel Stovgaard. Stig Broström: Almendidaktikbegrebet - i et dagtilbudsperspektiv. Per Fibæk Laursen: Almendidaktikbegrebet - i skoleperspektiv. Mikkel Stovgaard: Didaktiske spor som grundlag for gentænkning af mål og deres rolle i undervisningen. Clemens Wieser: Empirisk analyse af undervisningspraksis og didaktiske situationer. Undervisning i etik i skolen / Merete Wiberg og Carsten Fogh Nielsen. Lotte Hedegaard-Sørensen: Undervisningen : politisk kampfelt og dilemmaer i praksis. Monica Carlsson: Uddannelsesværdier knyttet til læring og skoletrivsel. Anne Maj Nielsen: Didaktik med nærvær og sans for resonans. Anders Skriver Jensen: Et didaktisk perspektiv på pædagogiske læringsmiljøer i dagtilbud. Værdier og værdiopdragelse i dansk dagtilbudspædagogik / Stig Broström, Ole Henrik Hansen og Anders Skriver Jensen. Nanna Jordt Jørgensen: Naturfremmed eller bæredygtig? : social inklusion i naturpædagogiske indsatser i daginstitutioner
ISBN
9788793890053
Udgave
1. oplag (2021)
Omfang
166 sider
Forlag
U Press
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer