Lånerkort, log ind og pinkode

Sådan bliver du oprettet som bruger af Vejle Bibliotekerne og sådan bruger du dit login og din pinkode

Oprettelse som låner

Borgere over 18 år:

  • Du kan oprette dig med NemID her på vejlebib.dk. 
    Klik på ’Ny bruger’ (og derefter 'Opret dig som bruger' nederst på siden) og brug NemID til at oprette dig.
  • Har du ikke NemID (eller der er teknik-problemer), så må du møde personligt op i vores begrænsede åbningstid og blive oprettet. Medbring dit gule sundhedskort.
  • Du kan ikke blive oprettet som bruger ved telefonisk henvendelse eller pr. mail.

Borgere under 18 år:

  • Børn under 18 år skal have forældrenes tilladelse til at blive registreret som brugere. Udfyld denne blanket, og aflever den i vores begrænsede åbningstid. Barnet skal desuden medbringe sundhedskort.
  • Under Corona-nedlukningen kan børn dog undtagelsesvis oprettes ved telefonisk henvendelse. Aflevering af forældreunderskrift skal derefter ske ved næste henvendelse i vores begrænsede åbningstid.

-  Se også: Firma- og institutionslånerkort
-  Se også: Låneregler for personer med midlertidigt ophold i Danmark


Log ind

Log ind med cpr-nummer (eller lånerkortnummer) og pinkode (4 cifre)

Glemt pinkode

  • Hvis du har glemt din pinkode, og vil ændre den, kan du logge på med NemID og oprette en ny pinkode.
    Klik på 'Log in' og vælg 'NemID' nederst. Når du er logget ind, klikker du på 'Min konto', og i menuen vælger du 'Brugerprofil'. Nederst på 'Brugerfprofil' kan du ændre din pinkode.
  • Har du ikke NemID (eller hvis der er teknik-problemer) skal du møde personligt op på biblioteket for at få en ny. Ny pinkode/rettelse af pinkode ved fremmøde på biblioteket kræver fremvisning af to former for legitimation: sygesikringsbevis/dankort/studiekort/kørekort/pas eller lignende.
  • Du kan ikke få en ny pinkode eller rettet pinkode ved telefonisk henvendelse eller mail.

Redigér dine brugeroplysninger

  • Hvis du vil ændre din emailadresse eller dit mobilnummer, kan du gøre det under ’Min konto ’ og ’Brugerprofil’, når du er logget ind.
  • Rettelse af telefonnummer eller mailadresse ved fremmøde på biblioteket kræver fremvisning af to former for legitimation: sygesikringsbevis/dankort/studiekort/kørekort/pas eller lignende.
  • Du kan ikke få rettet telefonnummer eller mailadresse ved telefonisk henvendelse eller mail.