Lektørudtalelse
Kort om bogen
Denne antologi klæder grundskolens lærere samt lærerstuderende fagligt og pædagogisk på til at kunne tilrettelægge sprogudviklende undervisning af flersprogede elever
Beskrivelse
Bogen er 2. og reviderede udgave af bogen af samme titel, som udkom i 2017. De enkelte kapitler er blevet opdateret i forhold til den nyeste viden samt forskellige lovændringer på området. Derudover er der tilføjet tre helt nye kapitler. Bogen præsenterer teoretisk viden om undervisning af tosprogede i kombination med observationer og eksempler fra undervisningspraksis. Kapitlerne afsluttes med studieopgaver, og der er kan desuden frit downloades et spil med udgangspunkt i bogen
Vurdering
Det er en både interessant og velskrevet bog, som giver grundskolens lærere relevant teoretisk viden samt pædagogiske værktøjer til at kunne indtænke dansk som andetsprog i deres undervisning. Samtidig er bogen også yderst velegnet som grundbog på læreruddannelsens modul "Undervisning af tosprogede elever", hvortil studieopgaverne og spillet giver mange muligheder
Andre bøger om samme emne
Bogen kan læses sammen med titlerne Tegn på sprog og Styrk sproget, styrk læringen