Få hjælp hos borger­rådgiveren

Har du brug for hjælp til at forstå en afgørelse fra Vejle Kommune eller til at finde ud af, hvordan du går videre med en konkret sag?

Så kan du få hjælp af borgerrådgiver Thea Nielsen, der har kontor på Vejle Bibliotek. Hun kan blandt andet hjælpe med:

  • at behandle klager
  • at vejlede i klagesystemet
  • at forklare dine afgørelser
  • at mægle med forvaltning

Borgerrådgiveren er et gratis tilbud for alle borgere, foreninger og virksomheder i kommunen. Borgerrådgiverens opgave er at behandle henvendelser om kommunens sagsbehandling, at styrke dialogen mellem borgeren og kommunen, og bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling. Borgerrådgiveren er ansat af Byrådet, og er en rådgivningsinstans, som er uafhængig af kommunens administration.

Du kan bl.a. få hjælp, hvis du har svært ved at forstå breve og henvendelser fra kommunen. Du kan få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage, og borgerrådgiveren tilbyder også mægling i sager, hvor det kan løse en konflikt mellem borger og forvaltning.

Læs mere om hvordan borgerrådgiveren kan hjælpe dig på Vejle Kommunes hjemmeside.


Telefontid

Tlf. 24 76 87 97

Mandag - onsdag 8.00 - 15.00
Torsdag 8.00 - 17.00
Fredag 8.00 - 14.00

Bestil helst tid på forhånd via telefon, så du ikke går forgæves og undgår ventetid. 

Du er velkommen til at lægge en besked på telefonsvaren, hvis telefonen ikke bliver taget. 

Kontortid

Mandag-tirsdag 10.00 - 15.00
Torsdag 10.00 - 17.00