Lektørudtalelse
Kort om bogen
Om hvordan skoleledere kan opstarte, lede samt understøtte processen med co-teaching på deres skole
Beskrivelse
Bogen introducerer co-teaching med fokus på skolelederens rolle i processen med at implementere co-teaching samt støtte op om og guide lærerne i deres virke med co-teaching i klasserummet. I alt er der 10 kapitler, som præsenterer processen med co-teaching via en dansemetafor, som guider skoleledelsen gennem processen. Teksten suppleres i margin med en række væsentlige fakta, forslag til yderligere læsning, vigtig viden i kortfattet form samt relevante praksiserfaringer
Vurdering
Bogens forfattere er forskere med stor praksiserfaring, hvilket resulterer i en fagligt velovervejet, praksisfokuseret udgivelse, som er skrevet i et letlæseligt sprog og er forholdsvis hurtigt læst. Bagerst i bogen findes en række kopiark, som nemt kan kopieres og anvendes på egen skole
Andre bøger om samme emne
Hvis man vil læse mere, findes der efterhånden rigtig mange udgivelser om co-teaching i al almindelighed. Man kan eksempelvis vælge titlerne Co-teaching i praksis og Co-teaching