Se alle eksemplarer
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
1 cd, 1 kommentarbilag
Sprog
flere sprog
Genre
solosang
Emneord
Emnetal
78.61:3
Indhold
L'invitation au voyageVier letzte LiederSange, opus 38MalvenPhidyléSange, opus 38Vier letzte LiederSange, opus 38Sérénade florentineAux étoilesChanson tristeExtaseVier letzte LiederSange, opus 38La vie antérieureVier letzte LiederSange, opus 27
Beskrivelse
Indspillet i Église Luthérienne Saint-Pierre, Paris 2.-11. juli 2019
Forlag
Parlophone RecordsWarner Music GroupWarner Classics
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Politiken, 2020-01-21
"Sopranen Elsa Dreisig er ude med sit andet soloalbum ... Pianotonerne glitrer som sol på bølger under Dreisigs diset-bløde stemme ... Elsa Dreisig har en flydende lethed i foredraget, og hendes lysende flydende toptoner i 'Frühling' i Strauss' ' Vier letzte Lieder' er delikate og smidige ... Som album er 'Morgen' lige et nyk mindre fascinerende end Dreisigs fantastiske, ambitiøse operadebutalbum 'Miroir(s)' fra 2018, og mange vil nok savne lyden af et symfoniorkester i baggrunden på 'Vier letzte Lieder' ... Men det er en fornøjelse at høre, hvor omhyggeligt Elsa Dreisig arbejder med både de musikalske fraser og teksterne"
Politiken, 2020-01-21
The gramophone, 2020 February
"Editor's choice: One of the most purely seductive recitals to have come my way for a long time ... In Dreisig's introspective, understated performances we hear the Four Last Songs anew, each one fascinatingly set apart from the others in its new context ... And thanks to Ware's superbly dappled and delicate way with the accompaniment, they come across less as pale imitations of the orchestral originals than something like evocative, distantly remembered echoes ... Dreisig's beautiful soprano is velvety and soft-grained, and matches the musical world Ware conjures up superbly ... This is an album to relish"
Diapason, 2020 février
Vurdering: 3/5
Klassisk, 2020, nr. 56
"Elsa Dreisig viser sig her som fuldblods liedsanger - ikke som en operasanger, der synger lieder ... her udnytter Dreisig friheden til at lade være med at bruge flere kræfter end nødvendigt. Pianisten Jonathan Ware, en af tidens absolut mest efterspurgte liedpartnere, følger hver en nuance som en meddigtende skygge ... Dreisig synger hele vejen igennem med suveræn kontrol over stemme og udtryk ... endda med fremragende udtale på alle tre sprog"
Fono Forum, 2020 April
"CDs des Monats: Dreisig meistert die emotional bewegenden Megaphrasen und -aufschwünge und setzt ihr durchaus noch zur Zartheit fähiges lyrisches Material dabei sehr klug und technisch verblüffend sicher ein in Strauss ... Beeindrückend ist auch, welche Klangfülle Dreisig für Rachmaninow aufzubieten weiss. Für alle drei Komponisten bringt sie Einfühlungsvermögen, Vorstellungskraft und grosse innere Ruhe mit. Eine wahrhaft europäische Meisterleitung!"
BBC music magazine, 2020 April
"These performers are in their element with pieces that contains hints of a narrative ... In general, the Rachmaninov performances are better than those of Duparc where there is sometimes a problem with colouring the fleeting harmonic changes ... Morgen is certainly one of the finer performances available"