Spørg om IT
Vejle Bibliotekernes tilbud "Spørg om IT" er et åbent tilbud, hvor, hvor du kan kan få hjælp til hverdagens IT-problemer. Der er ingen tilmelding - blot mød op med din egen computer, tablet eller smartphone.
"Spørg om IT" er et tilbud, hvor alle kan få hjælp til brug af IT, internet og programmer.
Er du i tvivl om, hvordan du downloader billeder fra din telefon eller opdaterer din pc? Eller har du brug for lidt hjælp til at få styr på din e-Boks, MitID, installere en app eller streame en film fra Filmstriben? Så er der hjæp at hente hos "Spørg om IT". Kom forbi med din bærbar, smartphone eller tablet.
Torsdage kl. 10-12 (lukket i nogle ferieperioder).
- 21. november - 19. december: Vejle Bibliotek Farveriet
(ved Spinderihallerne). Normalt mødelokale 1.
Vejledere: Jesper Brøchner Mortensen, Jonathan Heldorf Wilmann, Katja Lakhotiya, Jørgen Tietze, Kalle Nielsen, Theis David Hambo Sand og Preben Payne (frivillig).
Regler for "Spørg om IT"-tilbuddet
- Alle aktiviteter i 'Spørg om IT' er altid på borgerens eget ansvar.
- Underviseren tager stilling til, om han/hun kan hjælpe, eller vælger at henvise til forhandler / anden løsning.
Underviserne er forskellige, og deres beslutninger og grænser skal altid respekteres. - Ting som underviserens som udgangspunkt IKKE gør:
- Klikker ikke på afsluttende betalings-knap.
- Klikker ikke på afsluttende send-knap i formularer med økonomisk eller juridisk relateret konsekvens.
- Går ikke i gang med ting på borgerens enhed, som underviseren selv vurderer er risikofyldt – uden at borgeren er informeret om den vurderede risiko og tydeligt (og i konteksten af underviseren vurderet overbevisende) har tilkendegivet accept af risiko og løsning.
Spørg om IT (online)
Hvis du i har et mindre problem, som ikke haster, så kan du i stedet sende en sms til 23 43 31 97 eller en mail til kalln@vejle.dk. Så vil du blive kontaktet efterfølgende.
Andre IT- og computeraktiviteter i Vejle Kommune
På aktivsammen.vejle.dk kan du finde en oversigt over "IT og computer" aktiviteter i Vejle Kommune.
Det er primært kurser og forskellige former for IT-hjælp aktiviteter, men også andre relaterede aktiviteter.